Návrh úprav projektu JV obchvatu Příbrami

15.05.2019

Požadujeme, aby Město Příbram posoudilo následující podněty a ve svém souhrnném vyjádření stanovilo, aby byly opodstatněné podněty podmínkou stavby.

Markus Spiske, Pexels
Markus Spiske, Pexels

Posouzení přípustnosti odchylek od varianty, která byla schválena projednáním EIA

  • vypuštění přímého napojení komerčně industriální zóny 3K3, namísto toho doprava z ní svedena na Brodskou ulici přes silnici na Žežice. Zpomalení dopravy mezi předtím uvažovaným druhým kruhovým objezdem a kruhovým objezdem (argument pro vypuštění druhého kruhového objezdu) je v zájmu obce Brod z hlediska hluku. Druhý kruhový objezd by byl navíc levnější na výstavbu i údržbu v budoucnosti.
  • změna výškových poměrů, vedení komunikace mezi km 4,549 a km 4,100 na náspu

Ověření akustické studie:

  • studie má takové chyb, že je obava o korektnosti a možné účelovosti zpracování
  • chyby v hlukové mapě údajně vycházející z modelu 3D – pravděpodobně zmanipulováno, protože nerespektuje nižší hluk z komunikace v zářezu než na mostě. Zvuk z komunikace na 4,5 m náspu se podle našich konzultací s odborníky musí šířit podstatně dál než z 6 m hlubokého zářezu, jak ukazuje mapa.
  • chybná citace opatření – není 217/2016 Sb. – je možné, že nesouhlasí metodika
  • nejasné stanovení současné a budoucí zatížení komunikace z hlediska výpočtů
  • zvýšení zátěže o 10 dB nutno posoudit, jestli je v pořádku a není účelové
  • ve studii použity 2 software – opět podezření z manipulace
  • chyby v popisu měření – není stanovena nejistota a korekce, pracuje se s přesností výpočtu – vypadá to, že měření možná vůbec neproběhlo
  • požadujeme přepočet včetně úprav viz následující bod

Zapracování úprav řešící akustiku, prach a vzhled komunikace

  • znova posoudit profil stavby s ohledem na hluk, především změnu vedení komunikace na náspu mezi km 4,549 a km 4,100 oproti vedení v úrovni stávajícího terénu podle PD k EIA
  • doplnit projekt o protihluková opatření v blízkosti stávajících ploch bydlení i ploch určených v územním plánu pro bydlení
  • návrh podle vzorového řešení viz příloha

Posouzení zachování stávajících přejezdů komunikace

  • konkrétně tyto body: 1. 4,2km (od Šedivých k lesu), 2. 3,5km (před Podvršky směr Žežice)

Zdroj: Připomínky a námitky Sdružení občanů a přátel Zdaboře jako přihlášeného účastníka k územnímuřízení ve věci stavby " I/18 Příbram - Jihovýchodní obchvat - 2. Část" a navazujících řízení ve smyslu § 3 písm. g) Zákona č.100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí.

Příbramský obchvat. Sdružení občanů a přátel Zdaboře, Osadní výbor Zdaboř, Sbor dobrovolných hasičů Zdaboř. Obsah stránek lze libovolně šířit.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky