Návrh úprav projektu JV obchvatu Příbrami
15.05.2019
Požadujeme, aby Město Příbram posoudilo následující podněty a ve svém souhrnném vyjádření stanovilo, aby byly opodstatněné podněty podmínkou stavby.

Markus Spiske, Pexels
Posouzení přípustnosti odchylek od varianty, která byla schválena projednáním EIA
- vypuštění přímého napojení komerčně industriální zóny 3K3, namísto toho doprava z ní svedena na Brodskou ulici přes silnici na Žežice. Zpomalení dopravy mezi předtím uvažovaným druhým kruhovým objezdem a kruhovým objezdem (argument pro vypuštění druhého kruhového objezdu) je v zájmu obce Brod z hlediska hluku. Druhý kruhový objezd by byl navíc levnější na výstavbu i údržbu v budoucnosti.
- změna výškových poměrů, vedení komunikace mezi km 4,549 a km 4,100 na náspu
Ověření akustické studie:
- studie má takové chyb, že je obava o korektnosti a možné účelovosti zpracování
- chyby v hlukové mapě údajně vycházející z modelu 3D – pravděpodobně zmanipulováno, protože nerespektuje nižší hluk z komunikace v zářezu než na mostě. Zvuk z komunikace na 4,5 m náspu se podle našich konzultací s odborníky musí šířit podstatně dál než z 6 m hlubokého zářezu, jak ukazuje mapa.
- chybná citace opatření – není 217/2016 Sb. – je možné, že nesouhlasí metodika
- nejasné stanovení současné a budoucí zatížení komunikace z hlediska výpočtů
- zvýšení zátěže o 10 dB nutno posoudit, jestli je v pořádku a není účelové
- ve studii použity 2 software – opět podezření z manipulace
- chyby v popisu měření – není stanovena nejistota a korekce, pracuje se s přesností výpočtu – vypadá to, že měření možná vůbec neproběhlo
- požadujeme přepočet včetně úprav viz následující bod
Zapracování úprav řešící akustiku, prach a vzhled komunikace
- znova posoudit profil stavby s ohledem na hluk, především změnu vedení komunikace na náspu mezi km 4,549 a km 4,100 oproti vedení v úrovni stávajícího terénu podle PD k EIA
- doplnit projekt o protihluková opatření v blízkosti stávajících ploch bydlení i ploch určených v územním plánu pro bydlení
- návrh podle vzorového řešení viz příloha
Posouzení zachování stávajících přejezdů komunikace
- konkrétně tyto body: 1. 4,2km (od Šedivých k lesu), 2. 3,5km (před Podvršky směr Žežice)
Zdroj: Připomínky a námitky Sdružení občanů a přátel Zdaboře jako přihlášeného účastníka k územnímuřízení ve věci stavby " I/18 Příbram - Jihovýchodní obchvat - 2. Část" a navazujících řízení ve smyslu § 3 písm. g) Zákona č.100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí.